Albert de Haan

 In Werken Bij

Albert is een van onze meest ervaren medewerkers. Hij is al jaren succesvol ingezet bij klanten in de zorgsector. In deze post vertelt Albert iets over zijn inzet!

De meeste organisaties zijn zich wel bewust van het spanningsveld tussen gebruikersgemak en veiligheid. Sommige zaken zijn verplicht vanwege wettelijke regelgeving, sommige zaken zijn wenselijk vanuit beheer- of gebruikersorganisatie en dan zijn er nog keuzes die subjectief (mens of organisatie) van aard zijn.

Maar ICT verandert, en soms verandert het ICT team of verandert het ICT team niet mee met de veranderingen. Daar is geen trucje voor, dat vereist een goede analyse van het gat tussen huidige en eindsituatie. Aandacht voor mens en organisatie, een goed advies en besluiten durven nemen.

Alleen als veranderingen worden gedragen door de organisatie, zal ook na mijn vertrek de verbeteringen blijvend zijn.

Op dit moment ben ik al langere tijd bij een klant waar door allerlei oorzaken er over een langere periode niet is geïnvesteerd in mensen en middelen. De hardware viel om en was prioriteit 1 om projectmatig op te pakken. Tegelijk moet tijdens de verbouwing de winkel open blijven, terwijl het budget beperkt is.

Er is een spanningsveld tussen de beschikbare mensen en middelen en de hoeveelheid projecten die op korte termijn succesvol afgerond dienen te worden. Dit vereist van iedereen extra inspanningen met een andere teamdynamiek. Er is al veel af, maar ook nog voldoende te doen zodat de boog nog een tijdje gespannen blijft staan.

In deze tijd dat de zorg steeds efficiënter dient te werken is de ICT afdeling druk met inhaalslagen te maken. Dat vereist op de juiste manier manoeuvreren, het einddoel blijft toch met de mensen en middelen die beschikbaar zijn: een tevreden eindgebruiker.

 

Recente Posts